Naar de navigatie Naar de inhoud

'Hoe meer waarderingen op ZorgkaartNederland, hoe beter!'

Geplaatst op 4 maart 2016 door - 7514 keer bekeken

Foto 'Hoe meer waarderingen op ZorgkaartNederland, hoe beter!'

ZorgkaartNederland bereikte vorige week een nieuwe mijlpaal: de 300.000e waardering! Een interview met de inzendster van deze beoordeling, Ine de Groen.

Ine (55) besloot na een bezoek aan haar orthopeed Deenik in Den Haag een waardering op ZorgkaartNederland te plaatsen: “Iedereen praat heel vaak met familie en vrienden over hun ervaringen met zorgverleners, maar in de praktijk delen maar weinig mensen deze ervaringen ook met de rest van Nederland. Het leek me in dit geval goed om dat wél te doen en dus heb ik mijn eerste waardering op ZorgkaartNederland geplaatst.”

De waardering voor de behandeling bij haar orthopeed is een 7,5, waarbij opvalt dat Ine de behandelaar zelf veel beter beoordeelt dan de zorginstelling: “Je ziet best vaak dat artsen uitstekend werk verrichten, maar dat de ervaring minder positief wordt doordat de zorginstelling z’n zaken minder goed op orde heeft. Dat was hier ook zo: de heer Deenik luisterde goed en gaf heldere informatie. Daarom waardeer ik hem met een 9. Ik moest echter wel anderhalf uur wachten, waar hij zelf natuurlijk weinig aan kan doen. Het kan toch niet zo zijn dat je bij voorbaat maar een halve dag vrij moet nemen voor een afspraak bij een arts, omdat je zo lang moet wachten? Dat gebeurt te vaak bij zorginstellingen en is onacceptabel. Vandaar dat ik voor de andere aspecten van de behandeling niet hoger dan een 6 geef.”

Zelf ook te beoordelen
Ine had door haar eigen werk gehoord van ZorgkaartNederland: “Ik werk zelf als psycholoog en dus was ik bekend met de website. Of ik ook heb gekeken of ik zelf waarderingen heb? Nee, volgens mij zijn die er niet. Maar aangezien ik het belangrijk vind dat mensen zorgverleners kunnen beoordelen, zou ik er helemaal geen probleem mee hebben als die er zouden zijn. Wat mij betreft mag het totale aantal waarderingen de komende tijd snel stijgen, zodat er over alle behandelaars en zorginstellingen veel ervaringen te lezen zijn. Zo kunnen mensen goed geïnformeerd een juiste arts kiezen, zoals je ook de ervaringen van anderen meeneemt in je keuze om een bepaald hotel te boeken voor je vakantie.”

Tot slot: wat hoopt Ine dat haar beoordeling bewerkstelligt? “Ik stoorde me aan de enorme wachttijd en ik hoop dus dat de instelling wat met mijn kritiek doet. Om die reden ga ik in de toekomst ongetwijfeld vaker waarderingen geven op ZorgkaartNederland. Ik ga mijn commentaar ook nog los bij het Bronovo-ziekenhuis melden, zodat ze extra reden hebben om de organisatie onder de loep te nemen.”



Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

Nog geen reacties geplaatst


Laat een reactie achter

Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.